Powrót ze zlotu

Sobota, 24 kwietnia 2010 | dodano: 27.04.2010

Dzień 1

W nocy prawie nie zmrużyłem oka. Ktoś paskudnie chrapał w namiocie, że aż ziemia drgała, a poza tym było dosyć zimno, bo w nocy temperatura spadła pewnie do około 0 C. Budzik miałem nastawiony na 4:30, jednak wstałem o 3:30, bo i tak pewnie bym nie usnął. Szybko się spakowałem namiot i resztę szpeju, poczym wykorzystałem schroniskową kuchnię, żeby przygotować sobie śniadanie. Udało się też zrobić herbaty do termosu, co po zjazdach z czekających mnie przełęczy było szczególnie przydatne. Wyjechałem po godzinie 5.
Od razu, na miły początek, czekał mnie podjazd na przełęcz Kubalonkę ( 758 m n.p.m. ). Poszedł w miarę sprawnie, słońce zaczęło wyłaniać się zza szczytów, jednak nadal było zimno. Narzekać mogę jedynie na tragiczny stan asfaltu na podjeździe od strony Istebnej. Zjazd był chyba najlepszy z całej trasy, nową drogą z dużą ilością serpentyn. Przetestowałem wtedy przy okazji marathony i ich przyczepność, wchodząc w 180 przy około 60 km/h. Gleby nie było, więc chyba kleją się dobrze 
Dosyć szybko zjechałem do centrum Wisły, gdzie na rondzie skręciłem na drugą czekającą mnie przełęcz – Salmopol (934 m n.p.m. ). Tu prędkości zmalały, bo od samego początku droga zaczęła się ciągnąć lekko w górę, przez co nie dało się jechać szybciej niż 15-16 km/h. Po przejechaniu obok skoczni w Malince zaczął się właściwy podjazd pod przełęcz, trwający około 6 km razem z serpentynami. Spodziewałem się trochę krótszego, więc każdy zakręt dłużył mi się w nieskończoność. W końcu jednak zdobyłem siodło, gdzie po krótkich postoju zacząłem zjazd do Szczyrku. Niestety na zjeździe dogoniłem autobus, który wlekł się 30-45 km/h, przez co w ogóle nie poszalałem.
Dalsza droga była mało przyjemna., przed Bielskiem trafiłem na strasznie ruchliwą drogę, w samym Bielsku pogubiłem się strasznie przez trwające remonty, przez co straciłem około 1,5 h. Nie wspomniałem na wstępie dlaczego tak się spieszyłem i dlaczego tak wcześnie musiałem wstać – otóż o godzinie 15 był ślub mojej kuzynki, a potem wesele, więc musiałem zdążyć.
Gdy w końcu udało się znaleźć drogę na Wilanowice, było już dosyć późno. Dodatkowo pogubiłem się przed Brzeszczami i straciłem pewnie dodatkowo jakąś godzinę. Nie było zatem innej opcji jak zadzwonić po transport, żeby nie mnie przyholował do domu. Swoją wycieczkę zakończyłem więc w Oświęcimiu, do którego dojechałem około godziny 12:30.

Ale pomimo tego awaryjnego powrotu, było naprawdę bardzo fajnie. Poznałem sporo sympatycznych ludzi, pokręciłem po górkach i w końcu w namiocie pospałem. Warto było się trochę namęczyć, za rok trzeba będzie to powtórzyć 

Zdjęcia z dziś słabiutkie, bo z mojego telefonu.

Zapakowana merida:

Przełęcz Kubalonka:

Skocznia:

Przełęcz Salmopolska:

karla76
| 20:01 środa, 28 kwietnia 2010 | linkuj podjazd z takim bagażem!Podziwiam!:)
| 19:53 środa, 28 kwietnia 2010 | linkuj Po takiej imprezie to niezły wyczyn:)
W Wilamowicach na rynku trzeba było skręcić w prawwo i cały czas prosto dojechałbyś do Oświęcimia to około 20 km:)
| 20:25 wtorek, 27 kwietnia 2010 | linkuj Salmopol od strony Wisły na świetny asfalt, ale nie widać, żeby był robiony jakoś ostatnio
A co do prędkości - pewnie, że się da wejść tyle w zakręt, tylko trzeba wykorzystać całą powierzchnię drogi, nie patrząc na podwójną ciągłą. Trochę ryzykowne, ale akurat w przypadku Kubalonki dosyć widoczna jest trasa zjazdowa i widać czy coś jedzie czy nie.
Rafaello
| 20:17 wtorek, 27 kwietnia 2010 | linkuj No wiesz,zaskoczyłeś mnie tymi prędkościami z tej Kubalonki.Jeździłem tamtędy rok temu na majówce,no jest tam kilka odcinków gdzie można poszaleć,ale kurcze na zakręcie 180 stopni?Chyba coś źle zrozumiałem.
Na Salmopol od strony Wisły podjazd tez daje w tyłek nie źle,gratuluje samozaparcia.
pozdrawiam:)
k4r3l
| 17:30 wtorek, 27 kwietnia 2010 | linkuj dwie TAKIE przełęcze z TAKIM balastem! naprawdę, podziwiam!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa newac