Listopad, 2009

Zamek w Rabsztynie z Hose

Niedziela, 29 listopada 2009 | dodano: 29.11.2009

Piękna pogoda, w sam raz na jakąś późno jesienną wycieczkę.
Zadzwonił do mnie wczoraj Hose z pytaniem, czy nie mam ochoty gdzieś pośmigać w niedzielę. A że nie jeździłem w sobotę, to pomyślałem, że można by się gdzieś ruszyć.
Wybór padł na Rabszyn, zamek warowni jurajskich leżący zaraz za Olkuszem.
Prostą, ale bardzo przyjemną trasą przez Bukowno oraz Olkusz dosyć szybko zajechaliśmy na miejsce. Warto powiedzieć o nowej drodze na trasie Bukowno-Olkusz, teraz ten leśny odcinek jedzie się naprawdę świetnie.
No i oczywiście musiały być problemy z moją dętką, tym razem urwałem wentyl w przednim slicku ( bo z tyłu mam terenowe 2.10 ), bo przez dwa lata van nie nauczył się obsługiwać presty. Ale jakoś nie mam ochoty się uczyć, już niedługo przyjdą nowe opony, mam nadzieję, że skończą się problemy z dziurami, bo podobno potrafią wytrzymać 20 k km bez kapcia :]
Na zamku posiedzieliśmy trochę przed bramą ( bo była zamknięta, to już kolejny, po Tenczynku zamek, który zamykają :/ ) i zabraliśmy się za drogę powrotną. Tu trasa identyczna jak dojazd, nie było co kombinować jak 90 % trasy to jazda przez lasy :)

Zdjęcia dziś niestety będą marne, a to dlatego, że aparat mi głupieje i robi różowe zdjęcia co jakiś czas... Może później jeszcze parę zamieszczę, gdy mi Hose ze swojego aparatu prześle:)

Nowa droga do Olkusza:

Wolność :] :

Na rynku w Olkuszu. Ciekawy kolor nieba, co nie ? :)

Zamek w oddali:

Powrót, Hose na podjeździe:

Helooł :D :

Puszcza Dulowska i zamek w Tenczynku

Sobota, 21 listopada 2009 | dodano: 21.11.2009

Dziś zakręciło mnie trochę dalej, bo umówiłem się na 11:30 z vol7 pod Biedronką w Krzeszowicach na sprzedaż torby, którą Kuba kupił przypadkowo ode mnie na allegro :P Trasa do Krzeszowic była bardzo przyjemna, za Trzebinią wbiłem na Puszczę Dulowska, która o tej porze dnia była świetnie doświetlona nisko padającymi promieniami słońca. W lesie co chwilę prześwitywały pojedyńcze promyczki, które tworzyły urokliwą atmosferę. Bardzo spokojnie, nie spiesząc się, dojechałem do Krzeszowic, gdzie po 10 minutach dojechał Kuba.
Postanowiliśmy pokręcić trochę razem, wybór padł na zamek w Tenczynku, jednak jak się okazało jest nadal zamknięty... Pogadaliśmy trochę, poczym wróciliśmy tą samą drogą. Nie obyło się też bez przykrego motywu, niedaleko Rudna motor zderzył się z autem, leżące na poboczu resztki ścigacza ciężko było rozpoznać, bo wyglądały jak ubity kawał metalu. Samochód też nieźle rozbity, pewnie ktoś ściął zakręt i bach...
Powrót również Puszczą, z tym, że w środku lasu skończyło mi się picie, co było ( jak się później okazało ) niezbyt wesołą wiadomością, bo przez 30 km suszyło mnie jak nie wiem co. W Balinie wyprzedziło mnie dwóch szosowców, złapałem się na parę km, dzięki czemu szybciej byłem w centrum, skąd blisko do domu.
Po przyjściu wypiłem 1 litr herbaty i... jeszcze mi mało ;P Trzeba będzie wozić większy termos, bo szklanka herbaty na 80 km to stanowczo za mało.

V-max z Tenczynka

Zdjęcia :

Wjeżdżamy w Puszczę :

Zamek w Tenczynku:

I ścieżka rowerowa w Jaworznie. Jak widać ludzie sobie z niej nic nie robią. Ta pani, która stoi sobie pociesznie po lewej stronie nie była łaskawa nawet się ruszyć o 1cm, gdy jechałem prosto na nią...:

Dookoła Jaworzna

Piątek, 20 listopada 2009 | dodano: 20.11.2009

Przed wyjazdem trochę się męczyłem z mocowaniem lampki, ponieważ na poprzednim wypadzie urwał się ten plastik trzymającą latarynkę, dlatego musiałem na szybko obkleić taśmą. Trasa standardowa, nic ciekawego, objazd obrzeży Jaworzna. Czyli Jeleń-Byczyna-Jeziorki-Ciężkowic-Szczakowa. Wracałem nowo budowaną drogą lecącą na Warpie, ukończyli już ścieżkę rowerową, ale ruch nie jest jeszcze puszczony. Trzeba pochwalić miasto za tą DDR, bo ma prawie 3 km długości i jest zachowana ciągłość. Nie jest jeszcze oświetlona, dlatego jazda w zupełnych ciemnościach środkiem drogi :)

No i w końcu 6 tysięcy przekroczone ;) Wynik marny, ale i tak jestem zadowolony, bo liczy się jakość a nie ilość, a to pierwsze było w tym roku na wysokim poziomie :)

Zdjęć mało, bo lcd nie działa i nie można dłużej naświetlać :( :

Znalazłem ostatnio zabawny film promujący jazdę w kasku :) :

Żabnik nocą

Wtorek, 17 listopada 2009 | dodano: 17.11.2009

Siedząc na totalnie nudnych zajęciach z matematyki na temat różniczek i pochodnych, poczułem nagle ruch telefonu w mojej kieszeni. Sprawdzam, patrzę, sms- od Robert MTB: - "A może o 18:00 jakieś manewry po zmierzchu?"
Dzięki tej wiadomości wykład zaczął się jeszcze bardziej dłużyć, bo wiedziałem, że za parę godzin wyjdę sobie na rower pokręcić trochę.
O 18 punktualnie spotkaliśmy się pod halą w centrum ( ale najpierw przejazd drogą rowerową, na której pełno jest ludzi. Znalazłem jednak bardzo fajny sposób na pchających się pod koła - jadę na czołowe zderzenie ani myśląć o ominięciu osobnika. Przeważnie ktoś w ostatnim momencie się orientuje, że jedzie na niego rozpędzony rower, więc ze strachem umyka albo na chodnik albo trawnik. Ja natomiast nie zmieniając pasa ruchu przejeżdżam po miejscu, gdzie przed chwilą stał jeszcze jegomość. Frajda nieziemska :D ).

Wyjechaliśmy asfaltem w kierunku Ciężkowic, gdzie chciałem odbić na Trzebinię. Robert zaopatrzony w Bocialarę skutecznie oświetlał drogę ( czasem jak jechał za mną to nie wiedziałem, czy to on mi świeci, czy samochód jedzie na długich ).
Jakoś jednak nam się nie chciało odbijać na tą Trzebinię, dlatego pojechaliśmy terenem nad Rezerwat Żabnika. Tam w zupełnych ciemnościach ( jak się wyłączyło lampkę) pocykalismy parę zdjęć. Nie udało mi się niestety złapać jednej rzeczy, która na pewno na zdjęciu wyszła by kosmicznie - stojący rower, podświetlony Bocialarą z boku z poziomu ziemi rzucał olbrzymi cień na ścianę lasu, cień rowera miał jakieś 20 metrów długości :) Wyglądało to naprawdę świetnie.
Po chwili niestety zaczęło padać, więc zebraliśmy się do powrotu.
Byle do weekendu :]

Zdjęcia:

Chuchanie na bocialarę :D :

Ciemność... Na zdjęciu jest ciemno przed rowerem, bo użyłem lampy, ale tak naprawdę było jasno jak za dnia :D :

Postawiliśmy rowery:

I wypiliśmy herbatkę tudzież jogurt :D :

Poczym pojechaliśmy z powrotem, bo zaczęło padać:

Balaton w Trzebini+nocne kręcenie

Sobota, 14 listopada 2009 | dodano: 14.11.2009

Się zrobiło ciepło. Na termometrze 13 stopni i bezchmurne niebo, nie można było nie wykorzystać takiej pogody, zwłaszcza, że pewnie niedługo będzie ona rzadkością. Pojechałem sobie spokojnym tempem przez okoliczne wsie jaworznickie na Balaton w Trzebini. Droga do wręcz tragiczna, nie miałem w ogóle siły kręcić, dopiero z powrotem trochę ożyłem. Ciepło, miło i przyjemnie:)

Edit[19:40]
Jakoś mi było mało tego kręcenia, dlatego po 18 wyskoczyłem jeszcze na szybką rundkę po Jaworznie. Najpierw na elektrownię, skąd ścieżką w zupełbych ciemnościach poleciałem na Azotkę, skąd nową ścieżką rowerową przy nowej drodze ( super zrobiona, szeroka i w miarę ciągła ) pojechałem do centrum. Tam też ścieżką rowerową, ale już mniej ciągłą, bo tylko pod halą ją pociągli. Pechnik i dom :) Lampki miałem, więc jechało się przyjemnie. Do tego mgiełka na terenach niezabudowanych, miodzio :]

Zdjęcia:

Balaton:

Na uczelnię ;)

• Sprzęt Singiel
Piątek, 13 listopada 2009 | dodano: 13.11.2009

Na szosie na uczelnię do Katowic. Pierwszy dojazd do szkoły, generalnie nie było źle, no ale te dziury wstrętne w Mysłowicach... Lwia część drogi to jazda pomiędzy samochodami stojącymi w korku, przez te dziury w jezdni parę razy musiałem się ocierać o bok karoserii. Do zamienienia autobusu na rower zmotywowała mnie głównie pogoda - w końcu przestało padać i wyszło nawet słońce.
Rowerek grzecznie czekał do 17 na parkingu strzeżonym dla wykładowców ;) Powrót po ciemku, w jeszcze większym ruchu niż rano.
I jedno spostrzeżenie na koniec - mam 5 minut przewagi na autobusem, dziś parę razy na zmianę mnie mój mijał, poczym znowu ja go wyprzedzałem :)

Na listopadowy, krótki, zimny dzień często sobie otwieram folder o nazwie Grecja 2009 ;) :

Listopadowy deszcz

Sobota, 7 listopada 2009 | dodano: 07.11.2009

Marna pogoda, marne kilometry. Poraz kolejny nie wyszła Jura. Miałem dziś jechać z Hose na jakąś dalszą rundkę przez Puszczę Dulowską na Dolinki, ale niestety pogoda popsuła szyki. Nie ma sensu jak dla mnie robić 100 km przy mżawce i mgle.
Ciągło mnie jednak bardzo na rower, dlatego po 15 wyszedłem na krótką pętelkę.
Po przejechaniu 2 km... zaczął padać deszcz. Nie zamierzałem jednak wracać, nie po to zbierałem się pół dnia... Pokręciłem po lasach, bo tam chociaż tak mocno na mnie nie lało. Najpierw na elektrownię, a potem w masakrycznym błocie przez Jeleń na traskę DH na Sobieskim. Jeździć tam się teraz raczej nie da, jest tak ślisko na liściach, że nie ma mowy o jakiś zjazdach czy bandach.
Powrót przez Azotkę w coraz to mocniej padającym deszczu...
Rower jest ubłocony tragicznie.

Szkoda, że tylko Flesh+HDR mogą ukazać jakieś kolory dzisiaj: