Wrzesień, 2013

Dookoła Tatr

• Temperatura -1.0°C
Poniedziałek, 30 września 2013 | dodano: 01.10.2013

Lekko ekstremalna rundka dookoła Tatr w towarzystwie Janusza i Funia. O 4 siedziałem już w autku Janusza i wesoło toczyliśmy się w stronę Chochołowa. O 7 ruszyliśmy w temperaturze.. - 2,5 C. Moją optymalną temperaturą są wyniki > 30 C, więc wyobraźcie sobie lekkie niezadowolenie i rosnące wychłodzenie z każdą sekundą :P Kręciłem jednak raźnie, tempem nadawanym głównie przez Funia, bo trzeba było się ruszać, żeby cokolwiek się rozgrzać. Chochołów-Oravice-Zuberec-Liptovsky Mikulas-Podbanske-Strbske Pleso-Lysa Polana-Zakopane-Chochołów. Podjazdów zliczać i wymieniać nie będę, jednak około 70 km stało się coś, czego nie miałem bardzo dawno - dopadł mnie poważny kryzys, zupełnie odcięło mi nogi. toczyłem się leniwie 20 km/h, aby na podjeździe pod Strbske Pleso dostać silny wiatr w twarz i zwolnić do 10-12 km/h. Chłopaki gdzieś tam z przodu sobie kręcili i musieli czekać na mnie. Na szczycie zgubił nam się Funio, który posypał prosto do roboty, bo nie miał tyle czasu, razem więc z Januszem pojechaliśmy dalej. Na zjeździe było tak lodowato, że składaliśmy się na rowerach jak tylko można było. Gorąca herbata na stacji trochę polepszyła humory, skończył się też kryzysik i już raźnie można było kręcić dalej. Podjazd pod Łysą Polanę poszedł sprawie, w Zakopanym zatrzymaliśmy się na schabowego i grzańca. Potem już tylko po ciemku do Chochołowa przez Krupówki :)

Jedna z cięższych wycieczek ostatnich czasów, głównie przez paskudnie niską temperaturę, w ciągu dnia momentami może było maksymalnie 5 C. Do domu wróciłem wykończony zupełnie. Ale satysfakcja jest ;)

Z prawej Babia Góra o poranku, jedziemy w mroziku

Taki tam przymrozek

Początek podjazdu pod Strebske Pleso

Opcja zjazdowa :D

Upragnione autko :)

Miękinia

Czwartek, 12 września 2013 | dodano: 15.09.2013

Baardzo szybki wypad z Januszem i Majorusem. Szosy poszły w użycie, więc tempo było całkiem fajne, do Krzeszowic średnia 29,5 km/h, po 25 minutach podjazdu na Miękinię i Paryż spadła do 26,5, ostatecznie trochę nadrobiliśmy. Wyniki wyścigu miękińskiego:

1. Majorus
2. Van ( +10 s )
3. Janusz ( + 3 minuty :D )

Po powrocie do domu nastąpiło natomiast miłe i kulturalne spotkanie w gronie jaworznickich sakwiarzy. Przy lampce wina opowiadaliśmy swoje przygody z różnych wypraw. Ot, taki dzień ;)

Van walczy na podjeździe © Majorus

Kaukaz i Bliski Wschód - RELACJA I ZDJĘCIA

Niedziela, 8 września 2013 | dodano: 08.09.2013

W tym roku bardzo szybko, udało się napisać relację z podróży po Gruzji, Armenii, Iranie, Iraku oraz Turcji. Z racji 47 dni w podróży postanowiłem ograniczyć się do jednej, pełnej relacji, zamiast opisywać cały dzień - bardziej chciałem skupić się na opisie państw i doświadczeń niż na relacji dzień po dniu i opisie każdego podjazdu, drogi i czasu pobudki. Relacja w formie książki PDF. Zapraszam również do galerii zdjęć, czyli wszystko w jednym wpisie. Pozdrawiam!

RELACJA TUTAJ

GALERIA TUTAJ

Kategoria Kaukaz i Bliski Wschód 2013

Na ciacho do Ustronia

Sobota, 7 września 2013 | dodano: 07.09.2013

Dostałem zaproszenie od koleżanki na obiad i ciastko, no to pojechałem... ;) Co prawda znajoma mieszka w Ustroniu, ale nie przeszkodziło mi to w niczym, bowiem na jedzenie można mnie zwabić wszędzie i wszędzie pojadę. Ruszyłem o 8, przez Oświęcim, Bielsko i Szczyrk, potem przełęcz Salmopolska zrobiona z kolarzem Jackiem z Jaworzna i starszym jegomościu na carbonowym MTB ( odstawił nas ładnie ). Zjazd i o 12:45 w Ustroniu. Powrót zacząłem o 15:30, miał wyjechać po mnie Janusz, ale mu się nie chciało ( ! ), więc posypałem sam przez Strumień, Pszczynę i Bieruń. Powrót cięższy, bo pod wiatr, zaczęły mnie też boleć kolana i bardzo głowa ( zjadłem dwa ibupromy po drodze ). Pod koniec już lepiej. Ot, wpadło 200. Rano i wieczorem chłodno, zakładałem długie spodnie i przetestowałem nową bluzę z AirBika, cieplutka i wygodna :)

Aaaa, najważniejsze! Relacja z wyprawy będzie JUŻ JUTRO! Zapraszam około godziny 14 :)

Na osłodę jedno ze zdjęć z wyprawy, bo dziś mi się nie chciało cykać ;)

Wieś Palangan w kurdystanie irackim © van

Kaukaz i Bliski Wschód - to już koniec!

Poniedziałek, 2 września 2013 | dodano: 02.09.2013

47 dni, 3600 km rowerami, około 1000 km na stopa, 1800 km autokarami, odwiedzone 5 krajów: Gruzja, Armenia, Iran, Irak, Turcja. Niezliczone podjazdy i zjazdy, upały do 50 C na pustyni i setki niezapomnianych wspomnień, przygód i spotkań z życzliwymi ludźmi. Muzułmańskie kraje nie są takie straszne, a w Iraku nikt Cię nie zastrzeli za pierwszym zakrętem. Najdłuższa wyprawa zakończona pełnym sukcesem, pozostaje wybieranie zdjęć, pisanie relacji i... planowej następnego tripu Welcome back!

Od razu zapowiadam, że w tym roku nie będzie relacji dzień po dniu - zamiast tego utworzona zostanie jedna relacja, podzielona na państwa. Zdjęcia będą dostępne w jednym albumie. Za dużo pisania, za mało czasu niestety ;)