Setka jurajska

Piątek, 10 kwietnia 2009 | dodano: 10.04.2009

Pierwsza setka w tym sezonie. W końcu, bo ani w styczniu, lutym i marcu żadnej nie było. Miała być wczoraj, z Markiem, ale wieczorem dostałem jakiejś infekcji chwilowej i za bardzo nie pojechałem... A szkoda, bo miała być Przełęcz Kocierska. Dlatego dziś padło na Jurę. Zaopatrzony w mapy z targów turystycznych obmyśliłem trochę bardziej zawiłą traskę. Przede wszystkim postanowiłem unikać głównych dróg. Wyjechałem po 10, kierując się na Bukowno, gdzie skręciłem na Trzebinię. Potem, już co chwilę zerkając na mapę, przejechałem przez Płoki, Lgotę i Łany, żeby zjechać do Czernej. Tam z kolei odbiłem na Paczółtowice i Racławice, by w końcu wyjechać na główną na Olkusz. Potem już szybko przez Bukowno do Jaworzna. Trasa była bardzo ładna i spokojna, ale zarazem cały czas miałem wiatr w twarz. Do tego jeszcze dochodziły spore podjazdy ( prosty odcinek to tylko Jaworzno-Bukowno, reszta to same podjazdy i zjazdy ), dlatego średnia trochę niskawa. Spotkałem paru kolarzy, pozdro dla gościa na czarnej szosie Felta, z którym się minąłem zaraz za Jaworznem ( on jechał w stronę Jaworzna ), by za jakieś 50 minut spotkać się znowu ( a raczej to on mnie dogonił ), gdzieś przed Trzebinią. Ładnie musiał zapiepszać.

Kondycja taka sobie, nie umiałem się rozgrzać przez pierwsze 40 km, potem już się jechało na lajcie. Powrót ze średnią około 31 km/h.

Zdjęcia:

Droga w kierunku Trzebini :

Ziemia :P :

Taa, na mapie niebieski szlak do Lgoty był zaznaczony jako normalna droga... A się okazało, że to leśna dróżka... Slickom się to nie podobało:

Ale drzewa tam rosły fajne :

Zjazd do Czernej ( trzęsie nadal, mimo zamocowania gąbki pomiędzy kleszcze imadła :( Nie wiem co zrobić, żeby tak nie telepało :/ ) :

Kościół w Paczółtowicach:

Za Czerną źródełko w kształcie serca:

W stronę Racławic:

Kościół w Czubrowicach ( chyba :P ) :

Popas obok krajówki na Olkusz:

Jakaż czysta :] :

Panorama Olkusza:

I kościół w Szczakowej:

To tyle ;) Pewnie Was zanudziłem, ale co tam, zdjecia i opis muszą być :P
Pozdro :)

| 15:16 niedziela, 12 kwietnia 2009 | linkuj No właśnie, tylko jak zamocować taki aparat na kasku, żeby nie spadł... Szkoda, że nie dam rady wytłumić tych drgań, bo można naprawdę ciekawe filmiki kręcić. Spróbuję jeszcze na oponach terenowych słabo napompowanych :)
Galen
| 15:12 niedziela, 12 kwietnia 2009 | linkuj Hmm... Zdjęcia wymiatają jak zwykle :] A teraz takie małe przemyślenie co do filmiku... Nie ma chyba szans, żeby wytłumić drgania na mocowaniu do kamerki za pomocą czegokolwiek. Myślę, że dobrym rozwiązaniem było by zamontowanie kamerki na kask. Wtedy większość wibracji pochłania ciało, poza tym możesz filmować wszystko to na co masz ochotę, wystarczy obrócić głowę :]
olo81
| 22:41 sobota, 11 kwietnia 2009 | linkuj Fotki pierwsza klasa
Rafaello
| 07:24 sobota, 11 kwietnia 2009 | linkuj Ładne są te tereny w Bukownie,lubię tam jeździć a zwłaszcza koło tych piasków ile razy tam biwakowaliśmy,nawet jest gdzie popływać,ale to już wymaga penetracji terenu,a jest tam gdzie pojeździć.
Niektóre zdjęcia wyglądają jak obrazki,a rowerek to aż lśni.
Przydała by Ci się szosówka bo te ciągłe zmienianie opon......:)
| 22:26 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Matek - oo tak, cementownia to jest klimat ;) Moją meridkę można pomylić z HFS - o półkę wyżej, ale ma takie samo malowanie, tyle że zamiast TFS pisze HFS :P

niradhara - właśnie dla tych widoczków jeżdżę w tamte rejony :)
| 22:19 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Fotki jak zwykle super. Na Kocierską warto jeszcze z tydzień poczekać, aż drzewa się zazielenią i widoczki naprawdę będą piękne. Na razie zieleni się tylko trawka. Pozdro :-)
Matek
| 22:10 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Też dzisiaj śmigałem w okolicach Bukowna, byłem nad sosiną i w tej starej, opuszczonej i zdewastowanej cementowni :) Tereny naprawdę fajne :D
Widziałem w okolicach Ciężkowic taką samą meridę na dachu jednego z przejeżdżających samochodów :)

Relacja jutro, a ta cementowania robi niezłe wrażenie :)
| 21:33 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj RoboD robiąc to zdjęcie myślałem o Twoim zdjęciu, chyba z maja 2008 roku - masz bardzo podobne - zrobione z filtrem ;)
RoboD
| 21:28 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Kościół w Paczółtowicach debest :-O
mogilniak
| 21:18 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Jak zwykle piękne fotki!!
Czas najwyższy na seteczkę. Też muszę się za nie nareszcie wziąc, ale to po świętach...
Ale sucho tam u Was :)
| 20:32 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj kosma to jest dawna kopalnia piasku Szczakowa- ona jest w Bukownie jak się jedzie na Trzebinię ;)
kosma100
| 20:22 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj P.S. A ta piaskownica na pierwszej focie to gdzie dokładnie się znajduje? ;>
| 20:12 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Piękne foty - no i okolice "moje" z wczoraj (tak z grubsza).
Pozdrawiam no i cieszę się razem z Tobą z pierwszej setki ;)
| 20:03 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj kr1s1983 - Tereny fajne, wolalbym jednak tam mieć terenowe opony - jest wiele szlaków, gdzie trzeba się właśnie w teren zagłębić.

marcus075 - raczej się óczem wtedy, ale obaczymy ;)

Tobek - Ty już tych set masz z 10 :P

jotwu - dzięki ;) 3 km, ale to zawsze coś ;)

pollena2000 - dlatego tyle zdjęć tutaj :P

JPbike - dzięęki, ta fota w ruchy to dla urozmaicenia :)

pozdrawiam

JPbike
| 19:47 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Gratki za seteczkę :) Świetnie Tobie wyszła ta fotka "w ruchu" :)
Pozostałe foty też super, szczególnie te kościoły i krajobrazy :)
marysia
| 18:23 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Mnie zawsze tak bardzo żal kilometrów traconych na asfaltowe zjazdy. Niby fajnie, szybko, ale tak koszmarnie nudno :] nawet nie trzeba pedałować.
A poza tym masz rację, że zdjęcia muszą być. Im więcej zdjęć tym lepiej. A jak jeszcze jakieś ładne widoczki to aż za serce mnie chwyta. Zawsze wolałam jak są obrazki i duże literki :)
jotwu | 18:20 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Moje gratulacje za długość wycieczki, jej czas, szybkość maksymalną ale i za wyjątkowo piękne zdjęcia. Masz rację - opisy przy zdjęciach są konieczne, więc i ja się poprawię. A co do mojego zdjęcia ze ścieżki rowerowej, to tym nie ma co się chwalić - za unijną kasę wybudowano ścieżkę o długości 3 km i nic ponadto, chociaż plany były piękne. Pozdrawiam
Tobek
| 18:08 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Gratulację pierwszej setki w tym roku ;)
Oby każda kolejna przychodziła lżej. ;]
marcus075 | 17:59 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj Szykuj się na wtorek, a nie gadaj. Ciężko wątpię, żebyś miał wtedy mieć lekcje. Szybki skok na Kocierską i do domu.
kr1s1983
| 17:51 piątek, 10 kwietnia 2009 | linkuj hej,tydz temu przejezdzalem tamtedy na malym wyscigu.Dosyc ciekawe tereny zwlaszcza przed Olkusze od strony Paczolkowic.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ciepo