Grecja - dzień 4

Piątek, 12 czerwca 2009 | dodano: 13.06.2009

Rano wstajemy o 8 i udajemy się na zwiedzanie Salonik. Wchodzimy między innymi na Białą Wieżę, oglądamy Łuk Galeriusza, Rotundę, Agios Dimitrios oraz Agia Sofia. Z centrum, w miarę sprawnie, udaje nam się wyjechać po godzinie 13. Na sam początek poruszamy się autostradą, która niezbyt zachęca do jazdy. Po parunastu km pojawia się problem - bramki. Jednak sprytnie udaje nam się je ominąć pomiędzy stojącymi tirami, nie zauważeni przez nikogo :D Pomimo tego zjeżdżamy na najbliższym zjeździe, gdzie czeka na nas samochód z zaplanowaną dalszą traską, która prowadzi praktycznie obok autostrady. Równiutką, spokojną drogą jedziemy przez dosyć długi okres czasu, a wszystko przez to, że nie ma ona połączenia z ekspresówką, która by nas zaprowawidziła do naszego miejsca docelowego, czyli miasteczka Paralia. Nadrabiamy około 30 km, głównie pod wiatr, jednak widoki na pola i góry powodują, że nikt nie marudzi. Gdy już odnajdujemy naszą główną drogę wiatr się zmienia - teraz wieje nam prosto w plecy, dzięki czemu prędkości rosną do rzędu 30-40 km/h. Zaczynają się odcinki górskie, wjeżdżamy powoli w pasmo Olimpu. Praktycznie cały czas podjazdy i zjazdy. Rozgrzany uciekam razem z Januszem, osiągamy na 40 km średnią ponad 31km/h, gdzie podjazdy pokonujemy z prędkościami powyżej 25 km/h, a na zjazdach dochodzimy do 70. Następnie odbijamy na Paralię, gdzie odnajdujemy Lidla i robimy zakupy. Mamy tutaj zarezerwowany nowo wybudowany hotel - jesteśmy pierwszymi goścmi w pokojach. Wszystko nowe, nawet czajniki zapieczętowane. No po prostu full wypas. Co lepsze w hotelu większość to Polacy, więc można się poczuć jak w Polsce. Poznajemy szefa hotelu, który w mixie polsko-grecko-słowacko-angielskim tłumaczy nam, że jest także właścicielem disca Cocus :D Po kąpieli i mszy, około godziny 24 idziemy na miasto i do tego klubu. Wchodzimy, patrzymy, słuchamy, a tam leci Kayah i prawy do lewego... Chwilę siedzimy, ale serwują sok po 4 euro, więc zwijamy się na miasto. A na mieście lans totalny, porschaki, ferrari, mini( auta i to drugie też ;) ), muza na full. Kupujemy amstele i idziemy z Moniką, Kubą i Jakubem na plażę na pogaduchy. Kubuś zaczyna opowiadać kawały, między innymi "My chcemy ciiii". Potem idziemy do knajpki, gdzie szef wita nas polskim "Dzień dobry", i zamawiamy suflaki. Po 3 w nocy wracamy na ośrodek i idziemy spać (Monika jak robiliśmy coś przed spaniem to daj znać, bo oprócz gadania i oglądania greckiej MTV to nic sobie nie przypominam :P )

Zdjęcia księdza oraz moje:

Wyjazd z miasta:

Przedzieranie się pomiędzy tirami przy bramkach :D :

Ksiądz i Maciek:

"Noo, tam pojedziecie w lewo, na jezioro i ku szkole, ku szkole" :D :

Grecki to oryginalny język ;) :

Mafia:

Pasmo Olimpu:

Dzień następny
Dzień poprzedni

Kategoria 100-200 km, Grecja 2009

algra7
| 22:44 sobota, 4 lipca 2009 | linkuj czytam, oglądam i słów nie mogę znaleźć na komentarz :D
cudnie :D
marysia
| 10:14 poniedziałek, 15 czerwca 2009 | linkuj Świetne jest to zdjęcie z tęczą. W ogóle jak zwykle wszystkie są dobre. Czekamy na więcej relacji.
marcus075
| 19:07 niedziela, 14 czerwca 2009 | linkuj Łeeee... Żadnych sakw, nic takiego? Fuuuuuj! ;-)
Rafaello
| 05:28 niedziela, 14 czerwca 2009 | linkuj To w Grecji można jeździć rowerem po autostradzie?Przypomina mi się jak jeździłem po Niemczech(autem niestety)te szerokie autostrady aż dwa pasy w prawo na łączeniach gróg dużo miejsca.Fajne zdjęcia,pogoda też super.
pozdrawiam :)
Platon
| 22:26 sobota, 13 czerwca 2009 | linkuj Świetne zdjęcie na autostradzie :D Piękną pogodę macie. Ja Grecję znam głównie zza szyby autokaru, a to żadne porównanie :(

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa zogad