Zamek w Tenczynku

Sobota, 14 marca 2009 | dodano: 14.03.2009

Nareszczie jakiś większy dystans !

Do Tenczynka planowałem jechać od blisko dwóch tygodni, bo prognozy na dzisiejszy dzień mówiły o ciepełku i bezchmurnym niebie. Ku mojemu zadowoleniu, sprawdziły się w 100 %. Dlatego po 13 wyjechałem sobie z planem dojechania na zamek. Cały czas po szosie, bo jednak slicki niepozwalają się zagłębić dalej w teren. Przez Chrzanów ( remontują rondo, dobrze, że rowerem da się przejechać przez środek robót ), Trzebinię, Młoszową, jakieś tam wsie dojechałem do Krzeszowic, gdzie odbiłem w prawo na Rudno i Tenczynek. Jechało się bardzo przyjemnie, w tamtą stronę miałem lekki wiatr w plecy, oraz mały spadek terenu, dlatego średnia wyszła w granicy 28 km/h. Potem niestety spadła, bo aby dojechać na zamek asfaltem trzeba się trochę powspinać.
Gdy już dojechałem na miejsce, spotkała mnie niemiła niespodzianka - zamek został zamknięty, bo jest w ruinie i się sypie... Szkoda, to był jeden z najlepszych zamków na Jurze wg mnie, bo był pozostawiony sam sobie i można tam było zwiedzać praktycznie wszystko. Uchował tą magię zamków, a nie jak inne, robione tylko pod turystów. Porobiłem zdjęcia obok zamku i zabrałem się za powrót, taką samą drogą. Jechało się już troszkę gorzej, zrobiło się zimno, dlatego średnia mi spadła. No ale i tak było bardzo przyjemnie ;)
Dużo fotek porobiłem, bo natura sprzyjała:

Rynek w Chrzanowie:

Jakaś stara hala w Chrzanowie, obok Lidla:

Dosyć ciepło było, krajówka w stronę Krakowa:

Jurajskie krajobrazy:

Zamek:

Jakby się jeszcze dało wejść, ale brama zamknięta :/ :

Z innej perspektywy:

Przydałby się statyw jakiś mały, bo takie zdjęcia fajnie wychodzą :

Kotek... Niestety martwy... :

Słonik... Też niezbyt żywy :D :

Pozdrawiam zaglądających ;)

dziobas
| 15:14 środa, 22 maja 2013 | linkuj Nie no to ja dziękuję raz jeszcze :), niestety duch w narodzie ginie :(, a wydaje się to takie oczywiste zapytać właściciela . Też mi się podoba, zwłaszcza sposób w jaki się wykadrowało to zdjęcie na traseo.
| 12:51 środa, 22 maja 2013 | linkuj Jasne, zgadzam się. Bardzo miło, że napisałeś, większość osób po prostu kradnie sobie zdjęcia bez pytania, już sporo ich znalazłem na różnych serwisach. Nawet fajnie się wpasowała na traseo. Pozdrawiam ;)
dziobas
| 08:38 środa, 22 maja 2013 | linkuj tu jeszcze link do opisu http://www.traseo.pl/trasa/zamek-w-tenczynku-z-nowej-huty
pozdrawiam
| 08:36 środa, 22 maja 2013 | linkuj Cześć, nie mogłem znaleźć żadnego ze swoich zdjęć z okolic Tenczynka, dlatego byłem bezczelny :) i pozwoliłem sobie użyć jednego z Twoich (super zdjęcie - rower z zamkiem w tle) w opisie trasy na traseo.pl. Oczywiście o tym fakcie poinformowałem w treści opisu , z podaniem źródła. Jeżeli się nie zgadzasz daj znać - usunę, ale mam nadzieję, że Ci to nie przeszkadza. Zdrowych kolan, twardej d. od siodełka, nawijania długich kilometrów i czasu żeby spełnić wszystkie marzenia Irek / Kraków i d z i o b a s @ o 2 . p l ( bez spacji oczywiście )
mavic
| 14:01 poniedziałek, 30 marca 2009 | linkuj Świetne zdjęcie to z zamkiem i rowerem! No i fajna bezchmurna pogoda w sam raz na przejażdżkę.
Galen
| 20:40 niedziela, 22 marca 2009 | linkuj Zamek magiczny. Fajne światło do fotek + filtr dały super efekt!
stasimon
| 10:09 niedziela, 22 marca 2009 | linkuj Van, mógłbyś się do mnie odezwać na gg 2477925?
Mam kilka pytań odnośnie opon Maxxis'a, które założyłeś do Meridy.

rockrider.webs.com | 10:05 niedziela, 22 marca 2009 | linkuj Super fotosy, fajnie że robisz taką stronkę i oby tak dalej ! Pozdrowienia od rockrider:D
Matek
| 17:11 sobota, 21 marca 2009 | linkuj Już dzisiaj wejście na zamek było otwarte, więc zapraszam :P
Glebozerca
| 22:10 piątek, 20 marca 2009 | linkuj Zima sie konczy, to ostatni dzwonek ażeby przed sezonem zrobić jakieś kożystne zakupy!
Polecam wypżedasz w Dekathlonie!
| 18:08 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj No własnie się musieliśmy minąć :P
Tobek
| 17:46 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj No nieźle, nie widzieliście się z Błażejem ;) ?
Był tam wczoraj.
bolek117
| 16:52 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj Ale brzydko zrobili, że go zamknęli! Zamknąć ich!

A kotek jedynie śpi :P
DARIUSZ79
| 13:13 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj Piękne fotki i relacja:) Bravoo Pozdr
| 12:31 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj Rafaello - no tak, z tym masz rację. Można cisnąć cały czas, a trafi się jakiś odcinek, gdzie są albo same podjazdy, albo światła i średnia leci strasznie. Ale i tak mówię, że teraz nie mam kondycji :P

kris91 - ja tam wjechałem na slickach 1,25, więc na szosie byś tam spokojnie wjechał. Tam wcale nie było terenu oprócz kawałka pod zamkiem ;)

shem
| 11:29 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj Filtr bardzo ładnie wyciąga błękit nieba. A ryneczek w małym mieście prawie zawsze wygląda tak klimatycznie. Pozdro
kris91
| 11:06 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj piękne fotki..
będzie trzeba chyba w przyszłości pomyśleć nad MTB bo widzę ,że można dużo więcej zwiedzić ^^ kolarzówką niestety tam chyba nie wjade :/
coś ty zrobil kotkowi co ? :P na miejscu tego słonia bym sie z tamtąd nie ruszał.. jeden krok i spada.. więc mu sie nie dziwie :D
Agro
| 10:44 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj Gdzieś to już wczoraj widziałem... :)
Nawet kotka! Tylko jak ja jechalem, to temp. wynosila 8,6'C :)
Rafaello
| 08:18 niedziela, 15 marca 2009 | linkuj Jeżeli chodzi o średnią to nie wyraziłem się do końca precyzyjnie.Często zdarza się tak że na prostej jak się fajnie rozpędzimy to średnia jest spoko,ale trzeba się zatrzymać na światłach lub nagle najdzie cię ochota na jakąś górkę w terenie i wtedy średnia spada.Potem ciśniemy aby ją poprawić,ja tego nie robię i często zdarza się że mam średnią taką jaką mam albo nie mam jej wcale,jak widać średnia nie tak do końca określa naszą kondycje.Bo niby dlaczego mam sobie odmówić jazdy po parku jak mam na to ochotę, a że średnia idzie się...to trudno,przecież o przyjemność z jazdy chodzi głównie.Ja osobiście nie oceniam innych po średniej na blogu,bo w jeden dzień mogę mieć ogień w nogach a w drugi nawet mnie się pchać tego roweru nie będzie chciało.Jeżeli trenujemy konkretnie to wtedy tak jest to jakiś odnośnik naszej kondycji na danej trasie w danym dniu.Rozpisałem się trochę he he he,dobra koniec mojej filozofii.
Na rower trzeba iść bo po południu może już popadać.
pozdrawiam :)
RoboD
| 23:35 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Cool fotki... ale kotek (IMHO) nie pasuje do zestawu.
azbest87
| 22:28 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Fajny zamek i w ogóle cały wypad:)
Pozdro!
| 22:16 sobota, 14 marca 2009 | linkuj robin - nic nie kasowałem, nie było pierwszego wpisu :P Może po prostu się akurat wtedy BS zawiesił

stasimon - tak, filtr polaryzacyjny, który ma za zadanie właśnie kolor nieba poprawiać ;)
stasimon
| 22:14 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Korzystałeś z jakiegoś filtru na obiektyw? Niebo bardzo ładnie wyszło.

| 21:47 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Co jest grane, miałem pierwszy wpis komentarza i nie ma go, wykasowałeś? :D Cudne zdjęcia, widać polarek działa, wycieczka udana, ale piękne niebo, jak tam byłem ostatnio to lał deszcz i jeszcze od drugiej strony byłem a tu lesze ujęcia masz. Pozdrawiam
JPbike
| 21:13 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Fajna wycieczka, świetne foty i coraz lepiej Tobie wychodzą autoportrety "w ruchu" z bardzo ciekawym tłem :)
Zamek robi wrażenie swoją wielkością :)
Biedny kotek ...
| 21:13 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Super fotki! Oglądałam z wielką przyjemnością, zachęcają do wyprawy w tamte strony. Pozdrawiam :-)
| 20:57 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Rafaello - Wiem o którym podejściu mówisz, zjeżdżałem tam w tamtym roku jak jeszcze miałem grubsze opony. Co do środka zamka - fakt, jest w ruinie, ale na tym polega jego magia ;)
A co do średniej - nie zależy mi znowu tak strasznie, ale ona odzwierciela moją kondycje, więc zależy mi, by była jak najlepsza, bo oznacza, że jestem w formie ;)
katane
| 20:45 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Ładny ten zamek, no i już widzę o jakich 'zwierzakach' pisałeś
pozdrawiam :)
Rafaello
| 20:27 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Zamek tenczynek odwiedziłem w lato 2008,byłem tam samochodem wtedy,podchodzilismy od drugiej strony czyli nie od tej co podjeżdzałes,jest tam dosc stromo a juz na pewno pod koniec,no na slickach to chyba by sie tamtędy ciezko zjeżdżało.Wtedy zamek mozna było zwiedzać normalnie,wieć focilismy co się dało,szkoda że go zamknęli chociaż nie dziwe się bo pewne schody w srodku niestety były juz mocno sfatykowane i rzeczywiście trochę zagrazały zawaleniu.Fajna wycieczka pogoda super fotki tez(biedny kotek),a średnią się nie przejmuj bo nie warto,no chyba że bardzo Ci na tym zalezy.
mogilniak
| 20:07 sobota, 14 marca 2009 | linkuj Ale zarąbisty ten zamek. Chyba muszę sie kiedyś wybrac w Twoje strony. Niestety w tym roku się już chyba nie uda, bo większosc weekendów już zaklepana :((
Kotka miałem kiedyś ciekawszego, przy okazji kiedyś wstawię...

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa bezmy