Dookoła Tatr - dzień 1

Sobota, 8 sierpnia 2009 | dodano: 21.08.2009

I stało się, ruszyłem objechać Tatry na rowerze. Tym razem nie jechałem jednak sam, udało mi się namówić Monikę, z którą byłem w Grecji, aby pojechała ze mną.
Dzień zacząłem od pakowania sakw i wyjechania w kierunku Niedzicy, gdzie na przejściu granicznym umówiłem się z moją towarzyszką podróży. Zaczęliśmy wspólną jazdę bardzo powoli, ponieważ droga od Niedzicy cały czas pięła się ku górze. Po około 20 km takiej jazdy i wspinaniu się na coraz to nowe górki wjechaliśmy na Przełęcz Magurską, skąd szybko zjechaliśmy, coraz bardziej przybliżając się do Tatr i tatrzańskim podjazdów.
Po drodze mijaliśmy wioskę cygańską. Wtedy to zaatakowały nas cygańskie bachory, których nagle pojawiła się cała masa. Najpierw zaczęły wesoło biec za rowerami, jednak już po chwili próbowały wyrwać bagaże i sakwy, co już takie wesołe nie było. Musieliśmy deptać ponad 30 km/h pod stromą górkę, żeby je zgubić. Ciekawa przygoda ;)

Za wioską zaczął się ciągły podjazd ciągnący się przez Stary Smokoviec i trwał aż do Strebskiego Plesa. Po drodze robiliśmy wiele odpoczynków, obładowane rowerki nie chciały jechać nawet 15 km/h pod górę, wlekliśmy się zmęczeni o 5 km/h mniej. W 5 godzin męczyliśmy 40 km podjazdu !!

Podjechaliśmy także na samą górę Strebskiego Plesa, gdzie podziwialiśmy piękne jezioro o tej samej nazwie. Osiągnęliśmy 1360m. npm, do tej pory to moja najwyższa wysokość zdobyta na rowerze. Wkrótce jednak zaczęło się ściemniać, dlatego postanowiliśmy szukać noclegu. Byliśmy jednak w Tatrzańskim Parku Narodowowym, gdzie nie wolno się rozbijać, a kary za taki nielegalny postój są wysokie, dlatego musieliśmy zjechać z Tatr, by minąć park. Ku naszej uciesze cały czas jechaliśmy zjazdem, aż za miejscowośc Podbańskie, gdzie znaleźliśmy wymarzone miejsce do rozbicia namiotu - na małej polance zaraz przy górskim, rwącym potoku. Zrobiło się strasznie zimno, dlatego szybko rozbiliśmy namiot, poczym zabraliśmy się za przyrządzenie kanapek oraz ugotowanie wody na gorące kubki. Szybko jednak uciekliśmy do namiotu, bo zrobiło się naprawdę lodowato.
Zmęczeniu usnęliśmy w miarę szybko pogrążeni w tatrzańskich ciemnościach..

W otoczeniu górskich pejzaży...:

...jedzie sobie Monika na rowerze...:

...jedzie sobie, jedzie w kierunku Tatr:

Czasem podziwia widoki z Windowsa XP:

...a czasem górskie strumyczki:

Czasem też traci głowę na rzecz kasku, o tak, bezpieczeństwo przede wszystkim ;):

Jedzie sobie, jedzie krętymi drogami:

Oczywiście cały czas najbardziej zachwycona jest moją meridką, która jakże cudnie prezentuje się na tle Tatr:

W końcu zgłodniała i robi kanapki ( ja też się załapałem :) ):

W końcu docieramy na Strebskie Pleso:

Z którego roztacza się piękny widok na Słowację:

Nad jeziorem:

Drzewko:

Kategoria 100-200 km, Góry 2009, Dookoła Tatr

| 14:17 środa, 2 września 2009 | linkuj Szczęście, że ani nam, ani wam nic nie zwędzili :P
bartek6z
| 11:12 środa, 2 września 2009 | linkuj Pozdrawiam i gratuluje wypadu. My też zapewne Vyborną będziemy omijać szerokim łukiem :)
| 05:23 sobota, 22 sierpnia 2009 | linkuj Nie chcę się powtarzać, że lubię góry. A już na rowerze to bajka! Zobacz jak mi szyję z zazdrości zwinęło. :) Rewelacja i zdjęcia i wszystko. Pozdrawiam
| 21:31 piątek, 21 sierpnia 2009 | linkuj Wieś Vyborna przed Tatrzańską Kotliną :)
sebekfireman
| 19:04 piątek, 21 sierpnia 2009 | linkuj Gdzie jest dokładnie ta wioska cygańska? Już nie raz słyszałem że gdzieś tam bachory gonią i próbują wyrywać bagaże. Planuję trasę Dookoła Tatr na przyszły rok i tą wioskę wolę ominąć szerokim łukiem albo będę przynajmniej wiedział gdzie rozpędzić się mam do kosmicznej prędkości ;)
adam
| 13:34 piątek, 21 sierpnia 2009 | linkuj AAAAAAAAAAAAAAAA! Ty znowu w trasie! :P Ja dziś zrobiłem tylko rekreacyjne 30 km. Szacun :)
rammzes
| 13:11 piątek, 21 sierpnia 2009 | linkuj Zdjęcia pierwsza klasa! W górach to dopiero są widoki. Już wiemy gdzie Bill Gates był na wakacjach :D

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iadls