Szlak Greenways

Niedziela, 27 czerwca 2010 | dodano: 27.06.2010

Dziś prawdopodobnie był najładniejszy dzień w roku. Nie można było nie wykorzystać takiej pogody, dlatego zaopatrzony w mapę Ziemi Oświęcimskiej, którą otrzymałem od Niradhary i Kajmana, wyruszyłem praktycznie przed siebie :) Zerkając co chwilę na mapę obierałem coraz to inny kierunek jazdy. I tak pojechałem w stronę Chełmu Śląskiego, gdzie znalazłem całkiem nową dróżkę na najwyższe wzniesienie miasta. Z góry roztaczał się świetny widok na Beskidy i całą kotlinę. Szybkie zerknięcie na mapę pozwoliło zakreślić w głowie bardziej dokładniejszy plan, który zakładał przejechanie szlaku Greenways od Gromca do Mętkowa. Co prawda nie jest tego bardzo dużo, ale przebyty kawałek tylko zachęcił mnie do przejechania całości szlaku z Krakowa do Wiednia :)
Nie będę się rozpisywać, bo więcej zdjęcia powiedzą :) Naprawdę polecam wszystkim ten odcinek.
Powrót przez Zagórze ( w którym też nigdy nie byłem ) i dalej na Chrzanów i Trzebinię. Dzisiejsza wycieczka w 80 % była po całkiem nieznanych mi drogach.
Jutro też zabieram tą mapkę i obczajamy następne szlaki :D

Zdjęcia:

Ciekawy, króciutki, ale za to bardzo stromy podjazd pod bezimienną górę w Chełmie Śląskim:

Widok na Zalew Dziećkowice:

A z drugiej strony widok na góry:

Drzewko na szczycie:

Kunie:

I dziewczyny na tandemie:

A ja na oponach 1.5..:

Zakole Wisły, podczas powodzi cały szlak był zalany:

I znowu góry, tym razem za Mętkowem:

Zamek w Lipowcu:

W sakwie powietrze wożę ;) :

I na koniec nowa droga rowerowa w Jaworznie, w końcu asfaltowa. Prawda, że cudo ? ;) :

Do tego są takie tablice ze szlakami :

Matek
| 19:43 wtorek, 29 czerwca 2010 | linkuj W okolicach Mętkowa chyba szlakiem Greenways nie jeździłem, lecz polecam również odcinek do Kryspinowa prowadzący przez dolinę Mnikowską i inne trochę jurajskie tereny.

Poza tym ładne dystanse :)
Pozdrawiam, Matek
akacja68
| 19:16 wtorek, 29 czerwca 2010 | linkuj Piękna droga rowerowa, ja też chcę taką!!!
k4r3l
| 09:25 poniedziałek, 28 czerwca 2010 | linkuj naprawdę ciekawa okolica, ale te majaczące na horyzoncie góry aż się proszą o odwiedzenie :)
Rafaello
| 06:16 poniedziałek, 28 czerwca 2010 | linkuj Na szlak prowadzący do Wiednia to mam smaka od dawna,a zwłaszcza po odcinku na przełęcz Szarculę.
Jaworzno bardzo poważnie podeszło do rowerzystów i to się chwali ,a zarazem zachęca mnie do wybrania się w te strony,aby pojeździć po tych nowych ścieżkach rowerowych:)
BoaPoweR-removed
| 20:28 niedziela, 27 czerwca 2010 | linkuj Fotka i sama droga rowerowa cudnie wygląda. Też dzisiaj zaliczałem kawałek Greenwaysa - po czeskiej stronie :)
Dynio
| 20:12 niedziela, 27 czerwca 2010 | linkuj Rozumiem że dla nas jest przewidziana ta droga po prawej stronie ;)
Jeśli chodzi o mapy to są bardzo pomocne ale ja osobiście preferuje jazdę na zasadzie "gdzie oczy poniosą"
madman
| 20:10 niedziela, 27 czerwca 2010 | linkuj Wiem co znaczy głośne opony :) Dlatego nieczęsto jeżdżę na tych 1.6. Bo po co? :)
| 19:54 niedziela, 27 czerwca 2010 | linkuj My też jechaliśmy w Jaworznie ścieżką rowerową, ale była z czerwonej kostki. Najwyraźniej władze miejskie lubia rowerzystów :)
Nemo | 19:51 niedziela, 27 czerwca 2010 | linkuj Van, a gdzie dokładnie jest ta nowa droga.

ps. Wiem że wystarczy raz popatrzeć w góry i jesteś jak w transie, normalnie jakby ci syrena śpiewała. ;)

Więcej... http://vanhelsing.bikestats.pl/index.php?did=336760#ixzz0s5K44um7
| 19:49 niedziela, 27 czerwca 2010 | linkuj No to widocznie nie jechałeś w takim terenie na oponach 2.10 i nie wiesz co to znaczy komfort i przyczepność.
madman
| 19:18 niedziela, 27 czerwca 2010 | linkuj Dało się nie skorzystać. Wystarczy wrócić o 3 rano z imprezy żeby być dzień do tyłu :)
Do do tego "a ja mam opony 1.5" - ja mam 7/8" i tam pewnie by się dobrze jechało. A na 1.6" wjechałem na Klimczok :)
| 19:09 niedziela, 27 czerwca 2010 | linkuj Miło, że mogliśmy pomóc:) Ten kościół w Bobrku jest bardzo historyczny, obok jest park z pomnikiem konia mości pana hrabiego, w Babicach a w zasadzie w Wygiełzowie jest super skansen, warto zwiedzić:)
benasek
| 18:56 niedziela, 27 czerwca 2010 | linkuj Oby takich dróg rowerowych jak najwięcej... Aż się miło patrzy.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa razpr