Dzień 2 – Krasna Słowacja

Wtorek, 20 lipca 2010 | dodano: 21.08.2010

Zaczynają się słowackie górki. Na pierwszym, sporym podjeździe spotykamy Słowaka i jego przyszłego zięcia z San Diego, którzy zafascynowani naszą wyprawą stawiają nam No Alco Złotego Bażanta. Doradzają także drogę, dzięki której ominiemy ruchliwą krajówkę. Na zjeździe z przełęczy wyciągam 78 km/h, potem w Alpach jeszcze dwa razy dobiję do tej prędkości. Cesta okazuje się przebiegać przez park narodowy Mała Fatra. Poprowadzona widowiskowo pnie się cały czas lekko pod górę, aby zakończyć się pionową ścianką, gdzie nachylenie spokojnie wynosiło 20 % ( na znaku tylko 12 % ). Męczymy się z nią troszkę, zresztą nie tylko my, bo polski autokar po prostu staje na środku nie mając mocy jechać dalej.
Zjeżdżamy już spokojniejszym zjazdem i dojeżdżamy do Żyliny, sporego miasta, w którym całkowicie się gubimy. Jedziemy chwilę autostradą, po czym skręcamy na kolejną starą cestę, równoległą do autostrady. Zaraz po zjeździe zaczyna padać, chowamy się pod wiaduktem i tam robimy sobie obiad. Pada cały czas, więc popadamy w lekki sen. Gdy przestaje, ruszamy dalej, ale po chwili znowu zaczyna lać. Jedziemy tak jeszcze około 30 km i znajdujemy ponownie nocleg na boisku. Z jednej strony jeździ nam pociąg, z drugiej leci autostrada… ;)

Pierwsze podjazdy:

Spotkanie po drodze:

Ścianka:

Mała Fatra:

Parking przed Żyliną:

Kimanko pod mostem:

Kategoria 100-200 km, Passo dello Stelvio 2010

shem
| 11:36 czwartek, 26 sierpnia 2010 | linkuj My kilkukrotnie spaliśmy w towarzystwie pociągów, jak się już mocno śpi to nie słychać ;-)
| 17:46 sobota, 21 sierpnia 2010 | linkuj W Żylinie faktycznie łatwo można się zgubić, zdarzyło mi się to kilka razy gdy nie miałem GPSa. Pod mostem, często stoi policja i klei mandaty:(
azbest87
| 17:04 sobota, 21 sierpnia 2010 | linkuj Na Słowacji mają "smakowite" podjazdy:D

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa iauli