Dzień 13 – Tunele

Sobota, 31 lipca 2010 | dodano: 26.08.2010

Rano zamarzaliśmy. Dopiero podjazd pod ostatnią przełęcz w Dolomitach – Passo Costalunga pozwolił na ogrzanie się. Sam podjazd taki sobie, mało widokowy, pod koniec prawie płasko. Ale 1752 m nmp zdobyte. Zjazd z Costalungi był najdłuższym na całej wyprawie, a to dlatego, że zjeżdżaliśmy całkiem z Dolomitów oraz że Bolzano, do którego zmierzaliśmy, leżało na wysokości 270 m npm. Tego zjazdu chyba nigdy nie zapomnę, reszta zdrowego rozsądku już dawno zatraciła się gdzieś przed Hochtorem i praktycznie nie używaliśmy hamulców. Początkowa sieć serpentyn poszła całą szerokością drogi, potem zaczął się zjazd w miasteczku, w którym na milimetry dwa auta się mieściły, a pomimo tego wyprzedzałem tam na trzeciego co chwilę. Dalej była długa prosta, na której zaczęły się tunele. Cała sieć tuneli, przez które sypaliśmy cały czas 50-60 km/h. Najdłuższy tunel miał około 3600 metrów, dokładnie nie zapamiętałem, bo za szybko jechaliśmy ;) W tunelu ani jedno auto nas nie wyprzedziło, pomimo tego, że było wystarczająco miejsca. To nie był jednak koniec zjazdu, potem dogoniła nas para na szosówkach z sakwami, którą wyprzedziliśmy na serpentynach ( na zjazdach wyprzedzaliśmy wszystkich rowerzystów, na całej wyprawie ani jeden nas nie wyprzedził, nawet na szosach ). Podpięliśmy się pod nich, potem zaczęliśmy się ścigać. Na prostej jednak z górskimi przełożeniami szans nie mieliśmy, nigdy nie widziałem tak szybkiego odejścia dziewczyny, która poszła ponad 80 km/h w parę sekund zostawiając mnie z tyłu. No, ale fajnie i tak było :D
W końcu jednak i ten zjazd się musiał skończyć. Bolzano objechaliśmy cały czas drogami rowerowymi, miasto wygląda lepiej niż Wiedeń pod tym względem. Są porobione specjalne mosty, drogi, skrzyżowania rowerowe. Tam też zrobiliśmy większe zakupy w Sparze, do którego zaprowadził nas dziarski włoski dziadek.
Kolejnym celem było Merano. Do miasta jechaliśmy cały czas drogą rowerową wzdłuż torów, oczywiście asfaltem. W Merano się pogubiliśmy zupełnie, w wyniku czego straciliśmy ponad godzinę. Okazało się, że pod Stelvio leci dalej droga rowerowa. Po raz kolejny ujrzeliśmy cudowne rozwiązania sieci dróg rowerowych, gdy okazało się, że DDR poprowadzona jest serpentynami na wzgórze.
Dalej jechaliśmy rolniczymi terenami wzdłuż rzeki wypływającej z parku Stelvio. Tu zaczął się mój pierwszy kryzys, zaczęły mnie boleć kolana, a niestety było pod górkę, bo droga z 200 m powoli prowadziła pod najwyższą przełęcz Włoch. Podjechaliśmy jednak możliwie najbliżej Stelvio. Nocleg znaleźliśmy u Włocha na ogródku. Wymęczony i padnięty idę spać, bo jutro zdobywamy główny cel wyprawy – Passo dello Stelvio !

Słoneczny poranek w sercu Dolomitów:

Serpentyny rowerowe:

Zameczek:

Kategoria Passo dello Stelvio 2010, 100-200 km

| 11:25 piątek, 27 sierpnia 2010 | linkuj No dobra, specjalnie dla Ciebie zaraz dodam :D
Aga | 10:06 piątek, 27 sierpnia 2010 | linkuj dzień dobry - już jest jutro ;-) wchodzę a tu nic ;-)

oh nie ma to jak upierdliwe fanki hehehe
| 06:04 piątek, 27 sierpnia 2010 | linkuj Niestety, w Favoricie są koła 27 cali. Zaczynają kończyć i się łatki:(
azbest87
| 21:28 czwartek, 26 sierpnia 2010 | linkuj Chciałbym kiedyś u siebie zobaczyć takie ścieżki rowerowe;)
Pozdro!
| 21:26 czwartek, 26 sierpnia 2010 | linkuj A syn ma założone niezniszczalne schwalbe marathony ? :P Jak nie, to cóż, sam wybrał łatanie zamiast spokojnej jazdy bez stresu o dętki. Ja i Marek na wyprawie razem zrobiliśmy na nich 7000 km ( razem z jazdami po Krościenku i powrotem ) i ani razu nie mieliśmy kapcia.
| 21:23 czwartek, 26 sierpnia 2010 | linkuj Tak, drogi rowerowe:)
Wczorajsza wiadomość od syna jadącego do Hiszpanii brzmiała "Na francuskich ścieżkach w ciągu dwóch godzin miałem trzy kapcie".
Dobrze, że przy tych prędkościach, które rozwijaliście nic nikomu się nie stało:)
Aga
| 21:03 czwartek, 26 sierpnia 2010 | linkuj czekam prze-niecierpliwie mistrzu :)
| 20:40 czwartek, 26 sierpnia 2010 | linkuj Jutro będzie zdjęć z nawiązką :) A w zamku nie byliśmy, bo był po drugiej stronie rzeki ;P
Aga | 20:35 czwartek, 26 sierpnia 2010 | linkuj jakie cudaśne suszone grzybki, ogrooooomne :) Poproszę z każdego rodzaju po 3 opakowania do wegetariańskiego bigosiku ;)
a w zamku byliście? i dlaczego tak mało zdjęć! :D
k4r3l
| 17:38 czwartek, 26 sierpnia 2010 | linkuj niesamowicie rozwinięta infrastruktura rowerowa! mamy się od kogo uczyć, szkoda, że tak niewiele z tego wychodzi... u nas wolą posły kasę trzepać i bąki zbijać!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ibezm