Dzień 3 - Słowackie góry

Środa, 13 lipca 2011 | dodano: 26.08.2011

O 6:40 wyłaniające się słońce dociera do namiotu. Rosnąca temperatura szybko nas budzi, przy okazji zapowiadając gorący dzień. Szybko jednak nastroje nam się polepszają, gdy widzimy w jakim miejscu spaliśmy. Przed nami rozpościera się całe pasmo Wysokich Tatr, cudownie oświetlone przez wschodzące słońce. Ciepłe barwy i błękit nieba.

Poruszamy się główną, ale i spokojną drogą. Asfalty są w dobrym stanie, jednak cały czas towarzyszą nam podjazdy, których pokonywania nie ułatwia wysoka temperatura. Przejeżdżamy przez małe miasteczka i wioski, często towarzyszy nam wtedy ludowa, słowacka muzyka lecąca z głośników przypiętych na słupach. Kto podróżował przez Słowację na pewno spotkał się z czymś takim. Klimat przy takiej muzyce robi się sielankowy i od razu przyjemniej się jedzie.
Do Koszyc, do których jechaliśmy cały dzień, udało się dotrzeć bez problemów. Miasto, a raczej jego centrum i rynek spodobało mi się bardzo, stare kamienice, piękna katedra i nawet nie dużo turystów sprawia że polecam to miasto wszystkim, którzy będą kiedyś w pobliżu.

Z Koszyc ruszyliśmy zatłoczoną drogą kierując się już na granicę węgierską. Słońce jednak chyliło się ku zachodowi, więc zaczęliśmy poszukiwania miejscówki do spania. Najpierw chcieliśmy zapytać się w kościele, ale nikogo w nim nie było. Była za to obok, siedząca na ławeczce, babcia, z którą udało mi się całkiem swobodnie porozumieć. Zawołała swojego syna pytając się, czy nie możemy się u nich rozbić. Również i on zareagował pozytywnie, więc ucieszeni mieliśmy elegancki nocleg w altance. Ponadto pozwolono nam skorzystać z łazienki i udostępniono kuchnię. Gotowaliśmy swój makaron, ale babcia co chwilę doglądała mi przez ramię doradzając czego by tu jeszcze nie można było dodać. Dostaliśmy ponadto pyszną szarlotkę, kawę i sok. Syn babci był mechanikiem i zapalonym fanem muzyki rock, jeździł nawet na koncerty do Krakowa, a w domu miał własnoręcznie zrobione kolumny głośnikowe, które zajmowały całą, 4 metrową ścianę pokoju.
Pojedzeni i zadowoleni mogliśmy spokojnie położyć się spać. Jutro czekały nas Węgry i najprawdopodobniej kolejny dzień gorąca.

Z cyklu: Poranny widok z namiotu: Tatry :

Słowackie krajobrazy:

Koszyce:

Babcia:

Altanka :):

I pies babciny, będzie trochę o nim na początku relacji z dnia 4... :

Kategoria 100-200 km, BAŁKANY 2011

| 15:36 niedziela, 30 października 2011 | linkuj Jak jechałem z bratem przez Czechy to w jednej wiosce przez mikrofony na słupach leciał Karel Gott :) Śmieszne to było..
Nefre
| 21:33 wtorek, 30 sierpnia 2011 | linkuj Babcia była super:)))) Na pewno długo ją będziecie wspominać..
nemo
| 20:53 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj Fotka nr 2 wymiata.
| 07:51 niedziela, 28 sierpnia 2011 | linkuj Jaa ! Ta dzielnica była w Koszycach ! Czytałem kiedyś o niej i zapomniałem gdzie jest ! Na pewno byśmy ją odwiedzili !
sebekfireman
| 06:10 niedziela, 28 sierpnia 2011 | linkuj Liczyłem że w ramach podniesienia adrenaliny zafundujecie sobie w Koszycach przejazd przez "słynną" dzielnicę Lunik 9 - tylko wtedy pewno już nie byłoby mi dane oglądać takie piękne zdjęcia.
bartek9007
| 01:26 niedziela, 28 sierpnia 2011 | linkuj koszyce pieknosci ty moje ;)
| 16:43 sobota, 27 sierpnia 2011 | linkuj Więcej takich babć i świat będzie piękny :)
piofci
| 15:35 sobota, 27 sierpnia 2011 | linkuj kapitalne te zdjęcia robisz..
Janusz507
| 13:07 sobota, 27 sierpnia 2011 | linkuj Koszyce dość ładnie wyglądają.
| 09:35 sobota, 27 sierpnia 2011 | linkuj D80+ 18-70 nikorra. Generalnie to PS umożliwia podobne efekty jak HDR, z tym, że nie trzeba się bawić w zmianę EV :)
bobiko
| 08:05 sobota, 27 sierpnia 2011 | linkuj @vanhelsing: bo zdjecie z pomnikiem wygląda jak HDR ;). stąd pytanie.

Jakim sprzętem foto? :)
| 07:50 sobota, 27 sierpnia 2011 | linkuj Nie, światło-cień w PS
| 04:55 sobota, 27 sierpnia 2011 | linkuj Babcia dobra rada:))
bobiko
| 01:06 sobota, 27 sierpnia 2011 | linkuj zdjęcia HDR? :>

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa kapot