Toscania 2012 - Dzień 1

Czwartek, 19 kwietnia 2012 | dodano: 25.04.2012

Na samym początku tej krótkiej opowieści z wypadu w Apeniny i jazdy po Toscani, chciałbym gorąco podziękować Robertowi - kierowcy ciężarówki, który zgodził się mnie zabrać z Polski do Włoch razem z rowerem. Co prawda jest to sposób o wiele dłuższy niż lot samolotem, czy też dojazd osobówką, ale sam motyw drogi, podróżowania oraz ciekawe rozmowy przez całą drogę skutecznie zachęcają do takiego typu wojaży. Dzięki Robert za transport i wyżywienie podczas drogi, na prawdę byłem pod wrażeniem dobrego serca i okazanej pomocy :)

Z Polski wyruszyłem we wtorek o godzinie 20. Niestety tachograf pozwalał tylko na dojechanie parę godzin w Słowację, gdzie na parkingu musieliśmy zrobić pauzę do rana. Nocleg w kabinie ciężarówki jest całkiem wygodny, dwa spore łóżka pozwalają na komfortowe podróżowanie z pasażerem.
Droga przebiegała bez żadnych problemów. Przez Węgry i Słowenię dotarliśmy przed granicę z Włochami, gdzie ponownie trzeba było zatrzymać się na pauzę. Warto wspomnieć o przepysznym żurku, który kierowca ugotował w kabinie. Ponadto dostałem słoik na pierwszy dzień drogi, dzięki wielkie jeszcze raz ! :)

Po wjechaniu do Włoch i zobaczeniu pogody, moje plany o Dolomitach legły niestety w gruzach. Powyżej 1500 metrów cały czas padał śnieg i była minusowa temperatura, poniżej natomiast lał gęsty deszcz. Prognozy pogody nie zapowiadały zmian, więc zupełnie bez sensu było by pchanie się w taką pogodę - nic bym nie zobaczył, zmarzłbym i zmoknął tylko. Postanowiłem więc pojechać bardziej na południe, w stronę Toscani :)

W czwartek około godziny 15 wysiadłem we Florencji. Pożegnałem się z kierowcą, mając jednocześnie kontakt telefoniczny, bowiem w drugą stronę również miałem wracać w ciężarówce. Ruszyłem na zwiedzanie Florencji, miasto jak miasto, nie podobało mi się za bardzo, wszędzie turyści. Uciekłem z niego ścieżką rowerową wzdłuż rzeki Arno, która wyprowadziła mnie po lekkim szuterku do Signy, gdzie to powróciłem na asfalt. Jechało się przyjemnie, ale wiał lekki wiatr w twarz. W Santa Croce spotkałem się ponownie z kierowcą, który był tam na rozładunku. Poratowany zostałem pysznymi kotletami :)
Chciałem dojechać jak najbliżej Pizy, ale co chwilę się gubiłem, więc po chwili trzeba było szukać noclegu. Udało się go znaleźć za dużym wałem, przy wraku starego Range Rovera. Dookoła tylko las i mały klimat grozy ;) Żurek i do spania.

W nocy zaczęło mocno padać, przeszła nawet burza, woda lecąca z wału zbierała się przy namiocie i zaczęło mnie zalewać, 4 letni namiot okazał się już nie taki szczelny. Poratowałem się starymi szmatami upchanymi w dziury i leniwie zasnąłem.

Pauza na Słowacji:

Merida podróżowała z surowymi skórami do garbarni :D :

W wesołych humorach przez kolejne kraje:

Jak w domu :)

Ciężkie chmury nad Włochami:

Florencja:

DDR:

Nocleg:

Kategoria 50-100 km, Toscania 2012

daniel3ttt
| 23:09 czwartek, 26 kwietnia 2012 | linkuj Kiedyś podobnie zabrałem się tirem z rowerem do Wenecji.
Egonik
| 20:46 czwartek, 26 kwietnia 2012 | linkuj ...a nie rozważałeś noclegu w aucie...:) I faktycznie, żurek rządzi:)
| 15:07 czwartek, 26 kwietnia 2012 | linkuj Zazdroszczę wyjazdu,ale nie ma co ukrywać,żałuję że nie ma relacji z moich ulubionych Dolomitów,no ale jak pogoda do dupy to trudno:)
Bez urazy,ale najbardziej to mi się podoba fota...
...żurka!:)))
| 05:30 czwartek, 26 kwietnia 2012 | linkuj Ty to masz farta do spotykania miłych ludzi:)
| 22:08 środa, 25 kwietnia 2012 | linkuj Florencja - "miasto jak miasto" - tutaj mnie zaskoczyłeś. Zapowiada się świetnie. Czekam na kolejne dni...
piofci
| 22:07 środa, 25 kwietnia 2012 | linkuj ktoś Ci rozebrał furkę na ostatniej fotce;) Gratuluję odwagi za samotną wyprawę:)
Nefre
| 20:31 środa, 25 kwietnia 2012 | linkuj Fajnie się zapowiada- kolejna wycieczka:)))

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa tepez