Śnieżnie

Sezon rowerowy 2009 rozpoczęty !

• Temperatura -2.0°C
Piątek, 2 stycznia 2009 | dodano: 02.01.2009

Pierwsza, śnieżna przejażdżka w tym roku.

Postawiłem na teren, bo po nocnych opadach drogi nie nadają się do jazdy na rowerze. Najpierw przez kamieniołom na Sosinę. Tam trochę zabawy na zamarzniętym zalewie, można bezpiecznie cały zbiornik objechać po lodzie. Podriftowałem sobie, pośmigałem 30 km/h po samym lodzie i pojechałem dalej, do Ciężkowic. Cały czas lasem, aż dojechałem nad Żabnik, rezerwat z małym jeziorkiem. Chwilę tam posiedziałem, wypiłem herbatę i pokręciłem dalej, nadal lasem, do Trzebini. Potem był krótki odcinek na drodze, paskudna sprawa, samo błoto pośniegowe zmieszane z solą. Szybko odbiłem na terenową drogę do Ciężkowic, która po 3 km się niestety skończyła i do domu musiałem kręcić już po szosie. 7 km asfaltu, a świeżo umyty rower przypomina czołg po błotnym poligonie... Jeszcze dwa razy mnie pług obsypał błotem...
Po przyjeździe do domu wyczyściłem i wytarłem cały rower do sucha oczywiście :)

Zdjęcia:

Pozdro :)

Mroźny wypad z ćwieksonem

Poniedziałek, 29 grudnia 2008 | dodano: 29.12.2008

Mroźny wypad z ćwieksonem po okolicznych lasach.

Wyjazd przed 13. Jako pierwszy cel obraliśmy zalew Dziećkowice. Lasem szybko wyjechaliśmy w Jeleniu, gdzie po małym postoju na jedzenie ruszyliśmy nad zalew. Tam cisza i spokój, masa ptactwa, w tym łabędzi sporo. Po krótkich postoju pojechaliśmy dalej, na Byczynę, gdzie odbiliśmy na Cezarówkę. Bardziej terenowo, ale jechało się przyjemnie, mimo - 3 C. Stamtąd już na Jeziorki, gdzie pożegnałem się z Pawłem i popędziłem przez szpital i centrum do domu, bo zaczynało się robić ciemno i coraz bardziej zimno.
Zima zimą, ale przydało by się już na polu jakieś 25 C, bo powoli już mi się nudzi taka aura :P

Foty:

Ognisko Bikestats.pl :)

Sobota, 29 listopada 2008 | dodano: 29.11.2008

Ognisko Bikestats.pl :)

No, może niezupełnie ognisko... Ale spotkanie bikestatowiczów na pewno :)

Pogoda nie zachęcała do jazdy. Mimo tego, na punkcie zbiorczym w Dąbrowie Górniczej stawiło się sporo osób.
Kosma, jahoo81, ewcia0706, djk71, Młynarz, Rafaello z synem Krzysiem, Dariusz79, ggrzybek,granicho-bez-4 oraz olo81.
Wyjechaliśmy po 11 i jako cel obraliśmy Pogorie, wszystkie razem wzięte :D Chyba nie byliśmy tylko nad którąś tam, o której mówią, że prawie jak bajoro. Olo81, który bym na szosówce miał strasznego pecha, bo chwilę po ruszeniu na trasę urwał mu się hak od przerzutki :( Musiał się wrócić. Zwiedziliśmy też jakieś stare bunkry, pojeździliśmy w kółko po zalewach i zamiast ogniska ( lało, było zimno i mokro wszędzie... ) wybraliśmy na miejsówę jakiś bar przy Pogorii III ( dobrze kosma ? :D ) Tam chwilę posiadówki, pogaduchy i ruszenie z powrotem do domów. W centrum DG pożegnałem się ze wszystkimi i razem z Darkiem pojechaliśmy przez park w stronę Jaworzna i Sosnowca. I w tym parku, niespodziewanie, praktycznie pierwszy raz w życiu... puściła mi się krew z nosa na rowerze... Masakra, nie potrafiłem jej zatamować, tak się mocno lała :/ Pożegnałem się z Darkiem i jakieś pół godziny walczyłem z tym krwotokiem :| Przy okazji ucierpiał rower :P Reszta trasy przejechana z chusteczką w nosie...

Miło było poznać nowe twarze, osoby, które dotychczas znałem tylko z bikestatsa ;) Trzeba to będzie kiedyś powtórzyć :]

A teraz zdjęcia :) :

Ktoś mi zdjęcie robi :] :

Objazd Pogori :

I krwisty akcent na koniec :P Kręci mi się w głowie do teraz przez to :/ :

Pozdrawiam wszystkich bikestatowo, rowerkowo i krwiście meridkowo :D

Kategoria 50-100 km, Śnieżnie

Balaton w Trzebini.

Jakoś

Wtorek, 25 listopada 2008 | dodano: 25.11.2008

Balaton w Trzebini.

Jakoś chciało mi się wyjść na rower, dlatego późną godziną 18 wybrałem się w kierunku Trzebini, nad zbiornik Balaton. Jak wychodziłem było 0 C i nie padał śnieg. Geterki, kurtka, dwie pary rękawiczek, kominiarka, słuchawki na uszy i jazda. Przez centrum, Wilkoszyn i Jeziorki dojechałem spokojnym tempem na zalew. Tam cisza i spokój. Powrót po wypiciu herbatki ( znowu zapomniałem czegoś do niej dolać :/ ) już przy opadach śniegu. Przez 20 km praktycznie zero przyczepności ;) Rozpędziłem się z górki do 35 km/h i zachciało mi się przyhamować bardziej ostro... No to hamuję, a tu nic, toczę się dalej bez zmniejszania prędkości :D I to w dodatku bokiem :D Zabawa przednia.
Potem jeszcze do Roberta ( gdzie załapałem się na pizze ;D ) i do domku. Teraz jest jakiś -1 C.

Fotka dziś miała być jedna, całkiem fajna, ale przed chwilą przez przypadek sformatowałem kartę pamięci w aparacie i nie będzie ani jednej z dziś, dlatego wstawiam inną, zrobioną ostatnio :P

Śnieguś, śnieguś, śnieguś

Niedziela, 23 listopada 2008 | dodano: 23.11.2008

Śnieguś, śnieguś, śnieguś !!!

Spadł w końcu ;) Już mi się nudził ten jednostajny szary asfalt, smutne, bezlistne drzewa i ta ponura atmosfera na zewnątrz ;D Także... zaczynamy sezon zimowy !

A dziś krótka przejażdżka z Robertem nad Zalew Dziećkowicki. Wyjechaliśmy po 16, jednak szybko okazało się, że trzeba się wrócić do domu - za zimno było :P Po przebraniu pojechaliśmy przez las na Podłężu i Zalane ( gdzie była mała fotosesja ) na Jeleń, gdzie asfaltem już nad zalew. Przez całą drogę lekko prószył śnieg, w lesie nie było ślisko, śnieg był zmarznięty, bo po zmroku temperatura zeszła do - 2 C. Na Dziećkach parę zdjęć, gorąca herbatka i kręcenie do domku. Tym razem przez Sobieski i przez nową, czekającą na otwarcie ( 1 grudnia ) obwodnicę. Wpadłem jeszcze na chwilę do Roberta, żeby sobie zamieść rower, bo cały uśnieżony był :P Chwilę po wyjechaniu z jego bramki złapała mnie potężna śnieżyca, w parę sekund drogi zrobiły się białe, a asfalt tak śliski, że praktycznie nie miałem hamulców. Pobawiłem się trochę w gubienie przeczepności i asfaltem do domu :)

A, zapomniałem u góry napisać - przyszła mi bielizna i bliza termoaktywna, całkowicie inna jazda, mimo, że miałem na sobie kurtkę to nie spociłem się ani trochę ;)
No i zdjęcia od dziś będą lepsze, bo robione nowym Canonem A710 IS :] :

"Gorzałka zawsze dobra jest..." :

Robert:

Obwodnica:

Ktoś nie chce 5 małych kotków ? :D Było 6, ale jeden już został sprzedany, 20 minut po wystawieniu tego wpisu ;P

Dom-Szkoła-Dom

Naa.... kolarce

Środa, 26 marca 2008 | dodano: 26.03.2008

Dom-Szkoła-Dom

Naa.... kolarce :D Kto by pomyślał, że ruszę się na tej maszynie ;) Przez lasek ( miałem niedopompowane koła, dlatego wybrałem leśne śnieżki ), a potem asfaltem ze szkoły nawet fajnym tempem. Pogoda tak jak wczoraj- Słońce, śnieżyca, Słońce, śnieżyca. Ale na plusie jest, dlatego asfalty są suche :)

Pomnik w lesie:

Pozdro ;)

Kategoria Śnieżnie, 0-50 km

Wyprawa rekreacyjna po terenie

Środa, 23 stycznia 2008 | dodano: 23.01.2008

Wyprawa rekreacyjna po terenie :) Z Robertem:)

Cały wczorajszy dzień obawialiśmy się o pogodę, a tu psikus, dawno nie widziałem tak pięknej aury :) Słoneczko i niekiedy chmurki oraz +4 C spowodowały, że jechało się naprawdę super. Wyjechaliśmy o 13 od Roberta, aby ruszyć na gorę Grodzisko, objechaliśmy sobie ją i pocisnęliśmy na Okradziejówkę. Niestety był spory wiatr i z górki jechałem tam tylko 55,9 km/h. Następnie lasem do Ciężkowic i nad Rezerwat Żabnik, tam sporo pojeździliśmy po lesie ( bardzo fajne ścieżki ) i potem nad Zalew Sosina, aby stamtąd przez Kamieniołomy do domku.

Dziś zrobiłem naprawdę dużo fotek:)

Gdzieś niedaleko Grodziska:

Droga przed Jeziorkami:

Na Okradziejówce:

Rezerwat Żabnik:

Zalew Sosina ( przypominam, że wszystkie foty robię telefonem :) )

Światło-cień :P

Nasze bestyjki :)

Panorama Zalewu. W końcu mi jakaś wyszła :D

Zachód Słońca :)

Kategoria Śnieżnie, 0-50 km

Pierwsza przejażdżka w tym roku

Wtorek, 8 stycznia 2008 | dodano: 08.01.2008

Pierwsza przejażdżka w tym roku ;)

Dziś postanowiłem postawić na teren, czyli głownie resztki śniegu, błoto, oraz idealnie wygładzony lód, na którym udało mi się "tylko" dwa razy złapać glebę.
Traska:
Wyjechałem o 15 50 i pojechałem lasem nad zalane, gdzie byłem umówiony z Witkiem. Potem cały czas śliskim zalodzonym szutrem na drugie jeziorko, a potem na 3. Wyjechaliśmy przy Fasion Hausie w Mysłowicach. Asfaltem do domu, ale w Dąbrowie odbiliśmy troche w las ( ciekawa jazda po drodze wyjeżdżonej przez koparki). Ogólnie dawno się tak nie ubabrałem. Witkowi na ścieżce udało sie zrobić 90' na lodzie ;D jeszcze przez chwilę skubany jechał do tyłu na rowerze. Nawet się nie wywalił.

Foty:

I jak tu jechać...

Tu był jeszcze w miarę czysty...

Meridka Witka:

Kategoria 0-50 km , Śnieżnie

Zakończenie Sezonu Rowerowgo 2007 ;)

Niedziela, 30 grudnia 2007 | dodano: 30.12.2007

Zakończenie Sezonu Rowerowgo 2007 ;)

Dziś postanowiłem uroczyście zakończyć rowerkowy rok 2007 krótką wycieczką do Kazimierza Górniczego z Robertem :) Przez Kamieniołomy( Robert złapał gume. dobrze, że miałęm zapasową dętke), dalej przez Szczakową i Maczki, Sosnowiec, do parku w Kazimierzu, gdzie spotkać można dziki, sarenki a nawet daniele żyjące sobie w tymże parku ;] Niestety nic nie widzieliśmy, bo było ciemno.

Udało mi się zrealizować swoje postanowienie- 300 km w grudniu ;) A dokładnie 308 kilometr dziś wykręciłem.
Niestety koniec roku to i pożegnanie się z rowerem- staruszek zostanie w niedługim czasie zastąpiony przez nową meridke. Sam sie już chyba domagał emerytury, bo znowu zaczęła skrzeczeć korba, a i w przednim kole pojawiły sie trzaski a'la "wyleciały mi rowerzysto kulki z piasty..."

W tym roku wykręciłem około 3830 km ze średnią prędkością 20,4 km/h. Następny mam nadzieję podwoi te wyniki ;)
W styczniu robię sobie odpoczynek od rowerka ( nie wiem ile wytrzymam, ale wole oszczędzać kolana na wyprawy szykujące się w przyszłym roku - Wiedeń i Odessa :) )

Pozdrawiam;)

Fotki z dziś, niewyraźne, bo telefon w ciemności dużo niepotrafi.